اشتراک گذاری

طرز تهیه ته دیگ بدون روغن

از آنجا که خوردن مواد غذایی چرب سلامت انسان را تهدید می ‌کند، اکثر افراد به مصرف ته دیگ بدون روغن روی آورده‌ اند. ته دیگ همان بخش تحتانی برنج است که برشته شده و طعم مطبوعی دارد. این خوراکی لذیذترین بخش برنج محسوب می‌ شود، لذا طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

البته بد نیست بدانید که ته دیگ پر روغن چربی بالایی دارد و موجب چاقی می ‌شود. مصرف این ماده همچنین احتمال ابتلا به امراض قلبی، کبدی و حتی سرطان را افزایش می‌ دهد. در حالی که با تهیه ته دیگ رژیمی می ‌توانید ضمن کمک به حفظ سلامت بدن خود از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه ته دیگ بدون روغن

مواد مورد نیاز جهت تهیه ته دیگ بدون روغن

یکی از متداول‌ ترین خوراکی هایی در انواع ضیافت‌ ها و مهمانی‌ ها سرو می ‌شود، ته دیگ نان است. شما می ‌توانید این ماده غذایی را با انواع نان از لواش گرفته تا تست و باگت درست کنید. ته دیگ بدون روغن برخلاف انواع معمولی چربی و کالری کمتری دارد. بنابراین اگر به رژیم خود پایبند هستید، می ‌توانید با خیال راحت این خوراکی را مصرف نمایید. جهت تهیه ته دیگ رژیمی و بدون روغن نخست باید مواد زیر را آماده کنید:

  • نان لواش: یک الی دو قرص
  • زعفران: به میزان لازم
  • نمک: مقداری
  • آب: به میزان لازم

مراحل تهیه ته دیگ نان بدون روغن

درست کردن ته دیگ رژیمی و فاقد روغن کار بسیار ساده‌ ای است. به این منظور پس از تهیه مواد مورد نیاز مطابق مراحل زیر عمل کنید:

آماده کردن نان

ابتدا نان لواش یا هر نوع نان دیگری را که دوست دارید، به شکل مستطیل یا مربع برش بزنید. سپس مواد را در یک ظرف مناسب قرار دهید.

آماده کردن زعفران

در یک ظرف دیگر مقداری آب و زعفران را با هم مخلوط کنید. سپس اندکی نمک به ترکیب مربوطه اضافه نمایید و هم بزنید. اکنون باید مخلوط آب و زعفران را به آرامی روی تکه های نان لواش بریزید.

قرار دادن مواد در فر

ظرف حاوی نان را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید. اجازه دهید تا مواد حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در فر باقی بمانند تا نان‌ ها کاملاً خشک و برشته شوند. پس از سپری شدن این مدت ظرف حاوی نان را از فر خارج کنید و در محیط آشپزخانه بگذارید تا خنک شود.

چیدن نان‌ های برشته در قابلمه

در ادامه روند تهیه ته دیگ بدون روغن نان‌ های برشته شده را در کف یک قابلمه بچینید. بهتر است قابلمه مورد نظر نچسب و از جنس‌ چدن یا تفلون باشد. در صورت عدم دسترسی به قابلمه چدن یا تفلون امکان استفاده از انواع استیل نیز وجود دارد. سپس برنج آبکش شده را روی نان لواش بریزید و منتظر بمانید تا دم بکشد. اکنون می توانید ته دیگ نان بدون روغن را نوش جان کنید.

نکات مهم در تهیه ته دیگ

همان طور که گفته شد، جهت درست کردن ته دیگ رژیمی به غیر از نان لواش می ‌توانید از سنگک، تست و… نیز استفاده نمایید. برخی از نان‌ های موجود در بازار مانند تست رژیمی یا نان سبوس‌ دار سالم تر بوده و دارای مقدار کالری کمتری هستند. برای افرادی که رژیم دارند، استفاده از این نوع نان‌ ها توصیه می ‌شود.

همچنین اگر می ‌خواهید ماده غذایی مزه مطبوع‌ تری داشته باشد، بهتر است به سراغ نان‌ های طعم‌ دار مثل کنجدی بروید. نکته دیگر در تهیه ته دیگ بدون روغن توجه به ضخامت آن است. چنانچه تمایل دارید خوراکی محبوب شما ضخامت بیشتری داشته باشد، بهتر است چندین لایه نان کف قابلمه بچینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *