اشتراک گذاری

آموزش انواع غذا با بادمجان

دستور پخت غذا با بادمجان یکی از جذاب ترین آموزش های آشپزی است که خواندن آن هم همانند پخت غذا لذت بخش است.  اکثر افراد تمایل زیاد به خوردن غذاهایی که با بادمجان طبخ می شود، دارند. بادمجان یکی از خوشمزه ترین صیفی جات است که در کشورمان طرفداران زیادی دارد، می توان با ترکیب کردن بادمجان با سایر مواد غذاهایی خوشمزه و بی نظیری تهیه کرد.

بهتر است بدانید بادمجان سرشار از ویتامین های A ،B ،C است که وجود این ویتامین ها برای سلامت افراد بسیار ضروری است. از فواید این غذا می توان به مواردی همچون جلوگیری از بیماریهای قلبی  و عروقی، رفع کردن ورم و التهاب، درمان اسهال خونی، تقویت معده و همچنین درمان کردن بیماری کم خونی به به علت فقر آهن اشاره کرد.

در این مقاله از شادی کوک ما قصد داریم انواع غذا با بادمجان را برای شما مخاطبان عزیز بیان کنیم تا شما هم با استفاده از این آموزش ها انواع غذاهای خوشمزه را با بادمجان درست کنید.

دستور پخت غذا با بادمجان

کشک بادمجان

کشک بادمجان یکی از سنتی ترین غذا در کشورمان محسوب می شود که پایه و اساس آن بادمجان است.

به دلیل خوشمزه بودن این غذا محبوبیت آن تا کشورهای ترکیه و آذربایجان هم رسیده است و پخت این غذا در این کشورها با لذت زیادی انجام می گیرد. در روش پخت کشک بادمجان، به دلخواه بادمجان را سرخ کرده و به همراه نعنا،سیر و پیاز داغ و مقداری آب یا عصاره پخت و در آخر کشک ترکیب بی نظیری به دست می آید که عطر آن همه فضای خانه را پر می کند.

کشک بادمجان

بادمجان با  گوشت

این غذای جذاب و دلبر که هم به صورت طبقه ای و هم شکم پر , مناسب مهمانی و شبهای یلدا میباشد. ترکیبات بادمجان قرتی گوجه و بادمجان و قارچ و گوشت و سس انار است.

گوشت و بادمجان طبقه ای

موساکا

یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه ای که با بادمجان درست می شود موساکا نام دارد.این غذا نه تنها در کشورمان بلکه در سایر کشورها از جمله یونان، بالکان و کشورهای خاورمیانه طرفداران زیادی دارد. در پخت این غذا از ترکیب موادی همچون سیب زمینی، گوشت چرخ کرده و بادمجان سرخ شده استفاده می شود که در آخر هم با سس بشامل و پنیر پیتزا غذا برای سرو آماده می شود.

موساکا

میرزا قاسمی

یکی از غذاهای خوشمزه محلی مخصوص استان گیلان میرزاقاسمی است که دستور پخت آن با بادمجان انجام می شود. برای پخت این غذای بسیار خوشمزه و لذیذ از ترکیب بادمجان سرخ شده به همراه سیر، تخم مرغ، گوجه فرنگی، روغن و ادویه است. این غذا یکی از سنتی ترین غذای استان گیلان است که در گذشته توسط والی حاکم رشت به نام محمد قاسم خان پخت و ابداع شد. این غذا در اکثر کشورها با برنج سرو می شود.

میرزا قاسمی

حلیم بادمجان

دستور پخت بادمجان در این غذای به این صورت است که برای تهیه این غذای خوشمزه باید از پیاز، عدس، کشک، سیر، گردو و برنج و بادمجان به همراه گوشت پخته شده و له شده استفاده می شود. حلیم بادمجان از غذاهای خوشمزه و سنتی استان های اصفهان، شیراز و کرمان است.

حلیم بادمجان

پیتزا بادمجان

پیتزا در کشورمان طرفداران زیادی دارد در واقع کمتر کسی پیدا می شود که به خوردن پیتزا علاقه نداشته باشد. در این غذای خوشمزه به جای گوشت از بادمجان استفاده می شود. به کار بردن بادمجان به همراه مواد گیاهی این پیتزا را منحصر به فرد نشان می دهد و این غذا به عنوان بهترین غذا با بادمجان گزینه خوبی برای افراد گیاه خوار است.

پیتزا بادمجان

یتیمچه

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا نام این غذا یتیمچه است در واقع این غذا به علت نداشتن گوشت در پخت آن به نام یتیمچه نام گرفته است. در دستور پخت غذا با بادمجان در یتیمچه از موادی همچون سیب زمینی، گوجه، پیاز و ادویه استفاده می شود.در ابتدا سیب زمینی و بادمجان را سرخ کرده و با تفت دادن گوجه به مواد اصلی اضافه می کنیم و بعد از آن نیز ادویه از جمله فلفل سیاه نیز به غذا اضافه می شود.

یتیمچه

بورانی بادمجان

بورانی بادمجان یک مدل از پیش غذهای خوشمزه با بادمجان است که از اضافه کردن بادمجان به ماست همراه با سیر و نمک آماده می شود. این غذا بسیار مقوی است و چون به همراه ماست مصرف می شود برای تقویت معده نیز موثر است.

بورانی بادمجان

خورشت بادمجان

خورشت بادمجان یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که می توانید بخورید این غذا بسیار لذیذ است و بادمجان های تهیه شده در خورشت غذا مزه غذا را خوشمزه تر می کند. این غذا معمولاً با چلو یا کته سرو می شود. در این غذا می توانید از گوشت نیز استفاده کنید اما در صورت استفاده نکردن از گوشت هم مطمئن باشید این غذا عطر و طعم بی نظیری دارد. دستور پخت غذا با بادمجان بسیار مهم است اما با رعایت کردن نکات ریز و ترفندهای آشپزی می توان این غذا را خوشمزه تر کرد.

خورشت بادمجان

کوکو بادمجان

کوکو بادمجان از جمله غذاهای خوشمزه و بی نظیری است که از ترکیب بادمجان، تخم مرغ ، پیاز ، ادویه ها تهیه می شود. در کوکو به جای سیب زمینی از بادمجان استفاده می شود به همین خاطر این کوکو به نام کوکوی بادمجان نام گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *