اشتراک گذاری

راهنمای تهیه پک پذیرایی دفاع پایان نامه

بدون شک جلسه دفاع یکی از مهمترین روزها برای دانشجویان است. هم دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و هم دکتری، باید در اتمام دوره تحصیلات شان با برگزاری یک جلسه دفاع از پایان نامه، دوره تحصیلی شان را به اتمام برسانند. یک جلسه دفاع عالی به فاکتورهای مختلفی وابسته است که یکی از آنها، مربوط به پذیرایی جلسه دفاع از پایان نامه است. در کنار تمام استرس ها و چالش هایی که این روز برای دانشجویان دارد، بدون شک داشتن یک پک پذیرایی دفاع پایان نامه می تواند خیال آنها را از این بخش از کار راحت کند. 

به این ترتیب زمانی که دیگر بابت نحوه پذیرایی جلسه دفاع نگرانی و استرسی نداشته باشند، قطعا می توانند راحت تر روی موضوع اصلی، یعنی دفاع از پایان نامه تمرکز کنند. اما بایدها و نبایدهای تهیه پک پذیرایی دفاع پایان نامه چیست و چطور می توان بهترین و مناسب ترین پک را برای این روز تهیه کرد. بیایید نگاهی به مهمترین نکات آماده سازی پک پذیرایی برای روز دفاع پایان نامه بیاندازیم.

راهنمای تهیه پک پذیرایی دفاع پایان نامه

چرا تهیه پک پذیرایی دفاع پایان نامه مهم است؟

یکی از بخش های مهم جلسه دفاع پایان نامه، قسمت پذیرایی است و دانشجویانی که در حال دفاع از پایان نامه خود هستند، باید در حین برگزاری جلسه و در پایان آن، از مهمانان و اساتید حاضر در جلسه پذیرایی کنند. اهمیت تهیه یک پک مناسب که درخور چنین جلسه مهمی باشد از این بابت است که شما به عنوان میزبان این جلسه می توانید مطمئن شوید که در روز اصلی، لازم به تهیه تک تک اجزا به صورت جداگانه نیستید. 

همچنین می توانید بدون نیاز به این که فردی مسئولیت پذیرایی را به عهده بگیرد، مطمئن شوید که پذیرایی شما از تمام افراد حاضر در جلسه به صورت کامل و عالی انجام می شود. 

از طرفی نیز این پک پذیرایی دفاع پایان نامه باید در حد اهمیت این جلسه باشد، چرا که اصلی ترین مهمانان جلسه دفاع اساتید و دانشجویان هستند. حتی به نظر می رسد که داشتن یک پذیرایی مناسب و عالی، می تواند تاثیر زیادی روی کل جلسه، چگونه برگزار شدن آن و نظر اساتید داشته باشد. 

در نهایت اهمیتی که تهیه این پک ها دارد، در خصوص هزینه هاست، چرا که می توان حتی با تهیه پک های حرفه ای و کامل، به میزان زیادی جلوی هزینه های اضافی و هدر رفتن مواد خوراکی را گرفت.

منظور از پک پذیرایی دفاع پایان نامه چیست؟

در واقع در روز دفاع شما باید یک سری مواد خوراکی را برای پذیرایی آماده کنید که ممکن است بسته به بودجه، سلیقه و شرایط جلسه ای که برگزار می کنید، شامل شیرینی، میوه، نوشیدنی های خنک و نوشیدنی گرم باشد. حتی برخی از دانشجویان، خصوصا در مقطع دکتری ممکن است از یک سری فینگرفودها هم در روز جلسه دفاع شان استفاده کنند. 

حالا در یک پک پذیرایی دفاع پایان نامه، شما در یک بسته بندی شیک، زیبا و جمع و جور، تمامی اقلامی که برای روز دفاع و پذیرایی از مهمان ها در نظر دارید را قرار دهید.

استفاده از پک پذیرایی برای روز دفاع چه مزیت هایی دارد؟

اولین مزیتی که داشتن یک پک دفاع برای پذیرایی دارد، بهداشتی تر بودن آن است. زمانی که شما تمامی اقلام پذیرایی را در یک پک بسته بندی آماده می کنید و در روز دفاع روی میز می گذارید، بهداشت مواد خوراکی حفظ می شود. از طرفی نیز می توان پک ها را به صورت ویژه و اختصاصی تهیه کرد. یکی دیگر از مزیت های مهم تهیه پک پذیرایی دفاع پایان نامه، صرفه جویی در وقت است. 

شما از قبل می توانید پک ها را آماده کنید یا این که آنها را سفارش دهید تا پک های پذیرایی مد نظر شما، در روز دفاع آماده شوند. بنابراین در روز دفاع دیگر شما دغدغه ای از بابت پذیرایی ندارید، چرا که همه چیز آماده است و زمان شما صرف چیدمان میز پذیرایی نمی شود. 

با داشتن پک های آماده در روز دفاع قطعا استرس و نگرانی کمتری دارید و پذیرایی شما شیک تر، چشمگیرتر و حرفه ای تر انجام می شود. در نهایت این که شما می توانید پک های پذیرایی را به صورت شخصی و بر اساس چیزی که می خواهید و بودجه ای که دارید، آماده کنید.

مهمترین نکات برای تهیه پک دفاع در روز پایان نامه

اگر می خواهید برای روز دفاع از پایان نامه خود از پک های پذیرایی آماده استفاده کنید، اینجا یک سری نکات مهم است که بهتر است به آنها توجه داشته باشید. مهمترین نکات تهیه پک پذیرایی دفاع پایان نامه شامل موارد زیر می شود:

  • سعی کنید در پک پذیرایی خود از اقلام غذایی تازه، با کیفیت و بهداشتی استفاده کنید
  • حتما در پک پذیرایی تان یک نوشیدنی سرد یا گرم و شیرینی یا کاپ کیک مخصوص روز دفاع را قرار دهید
  • به دیزاین و بسته بندی شیک و متناسب با جلسه دفاع پایان نامه توجه کنید
  • سعی کنید خوراکی هایی را در پک دفاع پایان نامه قرار دهید که مصرف و خوردن آنها راحت باشد
  • وسایل پذیرایی مانند چاقو، چنگال و لیوان را فراموش نکنید
  • دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب را حتما در بسته بندی قرار دهید
  • بهتر است نوع نوشیدنی را متناسب با فصلی که در آن دفاع دارید انتخاب کنید. برای مثال اگر در فصل تابستان دفاع می کنید، قطعا آبمیوه های تازه و خنک انتخاب بهتری است
  • در دیزاین و بسته بندی پک های دفاع پایان نامه سلیقه به خرج دهید و سعی کنید بسته بندی ها را خاص تر و جذاب تر کنید

بهترین اقلامی که می توان در پک پذیرایی قرار داد چیست؟

برای انتخاب یک پک پذیرایی دفاع پایان نامه شما گزینه های مختلفی دارید. اما برای این که این پک را حرفه ای تر و عالی تر انتخاب کنید، بهتر است از اقلام زیر در این بسته بندی ها استفاده کنید:

  • بهترین میوه برای پک پذیرایی، موز، سیب یا میوه های تابستانی مانند هلو و شلیل است
  • برای شیرینی بهتر است از یک کاپ کیک یا یک کوکی در بسته بندی استفاده کنید
  • نوشیدنی های سرد می تواند آب میوه تازه، آب معدنی و اسموتی های فصل باشد
  • بهترین نوشیدنی گرم هم شامل چای کیسه ای یا قهوه فوری می شود
  • شما می توانید در کنار این خوراکی ها، از ژله، مغزها یا ساندویچ های سرد و آماده نیز در پک پذیرایی دفاع تان استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *