اشتراک گذاری

آموزش پخت شامهای سبک با سیب زمینی

شام سبک با سیب زمینی یکی از غذاهای فوری و راحتی است که در وعده شام در مدت زمان کمتری درست می شود. یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی در همه نقاط جهان سیب زمینی است که با آن می توان غذاهای متنوع و خوشمزه ای درست کرد. این مواد غذایی در بین مصرف کنندگان محبوبیت بالایی دارد در واقع می توان با کمی خلاقیت به خرج دادن انواع غذاهای فوری و مجلسی را درست کرد. این ماده غذایی هم مانند سایر مواد غذایی در ایران طرفداران زیادی دارد چراکه می توان میان وعده های خوشمزه ای نظیر سیب زمینی سرخ شده و چیپس سیب زمینی درست کرد.

شام سبک با سیب زمینی

تهیه شام سبک با سیب زمینی

تهیه غذا در وعده های شام و همچنین میان وعده ها با استفاده از سیب زمینی مقرون به صرفه است چراکه این ماده غذایی به نسبت سایر مواد غذایی قیمت پایین تری دارد و از طرفی بیشتر در دسترس می باشد. این ماده غذایی پایه و اساس خیلی از غذاهایی است که در نبود آن نمی توان چیز دیگری جایگزین آن کرد. 

سیب زمینی دارای خواص بی نظیری است که با استفاده از آن می توان غذاهایی متنوع از فوری تا مجلسی را در مدت زمان کمتری تهیه کرد. در ادامه به طرز تهیه شام سبک با سیب زمینی می پردازیم ما در این مقاله از وب سایت شادی کوک بهترین غذاهای خانگی با سیب زمینی را برای شما معرفی می کنیم و به شما اطمینان می دهیم با یک بار خوردن هر کدام از این غذاها همه آنها را به لیست برنامه غذایی خود اضافه کنید.

جایگاه  سیب زمینی در وعده های غذایی

سیب زمینی به عنوان یک ماده غذایی در آشپزی از جایگاه مهمی برخوردار است در واقع این ماده غذایی پایه و اساس غذاهای مجلسی و فوری نیز می باشد. 

این ماده غذایی برعکس کاربردهای زیادی که در آشپزی دارد مقرون به صرفه بوده و با استفاده از آن می توان غذاهای خوشمزه ای درست کرد. در مواقعی که در بیرون از خانه هستید و دورتر به خانه بر می گردید با داشتن سیب زمینی در خانه می توان سریع شام سبک و راحتی برای خود و اعضای خانواده آماده کنید.

پوره سیب زمینی

در این غذای خوشمزه که از پوره سیب زمینی تهیه می شود شما به راحتی و با در اختیار داشتن مواد ساده از جمله کره، شیر، سیب زمینی، و ادویه های همچون نمک و فلفل می توانید این غذای سبک را در کمترین زمان در خانه تهیه کنید. این شام سبک با سیب زمینی یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ای است که برای بچه ها هم بسیار مناسب است اگرچه باید در میزان مصرف نمک و فلفل در این غذا زیاده روی نکنید.

پوره سیب زمینی

سیب زمینی تنوری یا آب پز

در برخی از مواقع برای درست کردن یک شام سبک با سیب زمینی می توانید به راحتی و با استفاده از چند عدد سیب زمینی یک شام سبک و راحت درست کرد. با استفاده از دستگاه فر، ماکروفر و حتی یک قابلمه می توانید سیب زمینی تنوری و آب پز درست کنید و در کنار آن نیز از چند عدد تخم مرغ نیز استفاده کنید

سیب زمینی سرخ شده

سیب زمینی سرخ شده یکی از غذاهای محبوب و دوست داشتنی کودکان و افراد بزرگسال است که این وعده غذایی سن و سال نمی شناسد و همه سیب زمینی سرخ شده را دوست دارند.

از روش های مختلفی می توان کمک گرفت و سیب زمینی سرخ شده بدون روغن درست کرد. در انتها برای سرو کردن هم می توان این شام سبک را با ادویه های آویشن و فلفل سیاه مزه دار کرد.

سیب زمینی سرخ شده

کوکو سیب زمینی

این غذای سریع و راحت یک شام سبک با سیب زمینی است که در کمترین زمان می توان آن را تهیه کرد. برای درست کردن این غذا می توان از سیب زمینی آبپز یا خام به همراه تخم مرغ و سایر ادویه ها استفاده کرد. برای سرخ کردن کوکو در ماهیتابه باد دقت داشته باشید که کوکو ضخامت زیادی نداشته باشد چرا که وسط آن به خوبی مغز پخت نمی شود. از طرفی در زمان سرخ کردن کوکو می توانید کوکوهای سرخ شده را بر روی دستمال کاغذی بر روی بشقاب قرار دهید تا روغن اضافی کوکوها گرفته شود.

سیب زمینی پیراشکی

سیب زمینی پیراشکی از جمله غذاهای سبک و راحتی است که با تهیه کردن خمیر و بعد سرخ کردن مواد داخلی خمیر از جمله سیب زمینی ، پیاز، قارچ به همراه سایر ادویه ها می توان آن را در کمترین زمان درست کرد. با قرار دادن مواد میانی داخل خمیر و سرخ کردن خمیر در روغن می توان یک شام سبک با سیب زمینی درست کرد

سیب زمینی پیراشکی

سمبوسه

سمبوسه یکی از خوراکی های اصیل و ایرانی است که بیشتر در جنوب و شرق ایران در شهرهای بوشهر، بلوچستان، خراسان و هرمزگان تهیه می شود. در طبخ این غذا از نان لواش به همراه مواد میانی از جمله سیب زمینی و سبزیجات معطر، گوشت قرمز، ادویه ها استفاده می شود.

دوپیازه

دو پیازه نیز یک شام سبک با سیب زمینی است که با آب پز کردن سیب زمینی و سرخ کردن آن در پیاز سرخ شده به همراه سایر ادویه ها درست می شود. این غذای ساده و راحت در کمتر از یک ساعت تهیه می شود و می توان همراه با سبزیجات تازه و معطر آن را سرو کرد.

دوپیازه

یتیمچه سیب زمینی و بادمجان

یتیمچه ها اغلب با سیب زمینی ، بادمجان، کدو و گوجه درست می شوند.  این یک غذای ساده و راحتی است که با خرد کردن بادمجان و سیب زمینی به همراه گوجه در قابلمه تهیه می شود. این غذا از جمله شام سبک با سیب زمینی است که یک غذای فوق العاده خوشمزه ای هست که به همراه سبزیجات معطر در وعده شام سرو می شود.

سالاد الویه

سالاد الویه از جمله غذای خوشمزه و راحتی است که اکثر مردم در وعده های شام تمایل دارند سالاد الویه را تهیه و میل کنند. آموزش طرز تهیه غذا با سیب زمینی در این غذا بدین شکل است که در کمترین زمان و با آب پز کردن سیب زمینی به همراه خیار شور، ژامبون ، هویج ، نخود فرنگی، مرغ و تخم مرغ آب پز به همراه سایر ادویه ها از جمله نمک، آویشن و فلفل سیاه  و و از هم مهمتر سس مایونز تهیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *