اشتراک گذاری

آشپزی با مرغ

گوشت مرغ یکی از سالم ترین و مفیدترین گوشت های مورد استفاده در آشپزی است. به همین جهت نیز در کشورهای مختلف دنیا از آن برای تهیه انواع غذاها، پیش غذاها، فست فودها و … استفاده می شود. آشپزی ایرانی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و گوشت مرغ از جایگاهی ویژه در این آشپزی برخوردار است.

به صورتی که امروزه در اغلب غذاها به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می شود. این امر هم به افزایش سطح سلامت رژیم غذایی خانواده ها کمک می کند و هم عاملی در صرفه جویی هزینه ها به شمار می آید. از این رو در این مطلب به صورت جامع به آشپزی با مرغ پرداخته شده و لیستی کامل از غذاها و پیش غذاهای تهیه شده با این گوشت به مخاطبان ارائه شده است.

نکات مهم آشپزی با مرغ

قبل از این که سراغ معرفی لیست غذاها با مرغ برویم لازم است نکاتی را در رابطه با نحوه پخت، گرفتن بوی زهم مرغ و خوشمزه تر کردن مرغ بیان کنیم. از جمله نکات مهم در پخت غذا با مرغ می توان موارد زیر را نام برد:

نکات مهم آشپزی با مرغ

این آموزش رو از دست نده : آموزش درست کردن پنیر

استفاده از ادویه های مناسب:

یکی از نکات مهم آشپزی با مرغ، استفاده از ادویه مناسب و به حد کافی است. مهمترین ادویه های مناسب برای طعم دار کردن مرغ عبارتند از: نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و زعفران. در هر غذایی متناسب با رسپی غذا باید از هر کدام از این ادویه ها به حد کافی استفاده نمود.

خواباندن مرغ در آب نمک:

مورد دیگر در پخت غذا با مرغ، خواباندن آن در آب نمک است. برای این که مرغ مجلسی ترد و با پخت یکنواخت داشته باشید بهتر است مرغ را در آب نمک بخوابانید.

خواباندن مرغ در آب نمک

سرخ کردن پوست مرغ:

پوست مرغ دارای چربی فراوانی است. از این رو در صورت پخت مرغ با پوست می توانید از مقدار روغن کمتری استفاده کنید.

سرخ کردن پوست مرغ

لیست غذاهای ساده با مرغ

در صورتی که به آشپزی با مرغ علاقه دارید و می خواهید در مدت زمان کم، یک غذای خوشمزه با مرغ تهیه کنید می توانید سراغ لیست غذای ساده با مرغ بروید. در این لیست شاهد حضور غذاهایی مانند مرغ سوخاری، مرغ سرخ کرده با گوجه فرنگی، رپ مرغ، کتلت مرغ و کراکت مرغ پنیری هستیم. این غذاها در مدت زمان کم در منزل تهیه می شوند و می توانید از طعم و بوی لذت بخش مرغ در این غذاها لذت ببرید.

لیست غذاهای مدرن با مرغ

نسل جوان به دلیل تنوع طلبی بالایی که دارد خواهان آن است که طعم های جدید و لذیذ را تجربه کند. بر همین اساس نیز امروزه منوی تهیه غذا با مرغ دارای غذاهای جدید و متنوعی است. با تهیه این غذاها می توان سفره هایی رنگارنگ با طعم های متنوع پهن کرده و در مهمانی ها و مراسمات به بهترین شکل از مهمان ها پذیرایی کنید. اگر قصد آشپزی با مرغ را دارید و به دنبال پخت غذاهایی جدید هستید می توانید سراغ تهیه یکی از غذاهای زیر بروید:

لیست غذاهای مدرن با مرغ

آشپزی با مرغ و برنج

آشپزی با مرغ و برنج یک روش عالی برای تهیه انواع غذاهای مجلسی برای مهمانی های بزرگ و کوچک است. استفاده از برنج و مرغ در آشپزی ایرانی جایگاه مخصوصی داشته و پخت غذا با این دو جزو اولویت های پخت غذای ایرانی قرار دارد. از این رو می توان لیستی پربار و خوشمزه از غذا با مرغ و برنج را معرفی نمود. این غذاها به شرح زیر هستند:

  • زرشک پلو با مرغ
  • انار پلو
  • خورشت مرغ ترش
  • سیر قلیه
  • و …
آشپزی با مرغ و برنج

لیست غذاهای نونی با مرغ

اگر از افرادی هستید که به خوردن غذاهای نونی علاقه دارید می توانید انواع غذای نونی با مرغ را تهیه کنید. در این روش آشپزی با مرغ به مواد غذایی متعدد و یا گران قیمت نیازی نیست. می توانید با چند قلم از مواد غذایی که در منزل دارید، این غذاها را تهیه کنید. انواع کباب با مرغ ، سرخ کرده مرغ و سیب زمینی از جمله این غذاها هستند.

آشپزی با سینه مرغ

سینه مرغ به دلیل عدم وجود استخوان در این بخش و امکان تهیه آن به صورت فیله ای مورد توجه بسیاری از آشپزان در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. بافت یکدست سینه مرغ و راحت بودن تهیه آن به صورت فیله ای باعث شده تا در آشپزی با مرغ بتوان از این قسمت برای تهیه انواع غذاها استفاده کرد. برای آشپزی با سینه مرغ کافی است با نحوه تهیه غذاهای معرفی شده در ادامه مطلب، آشنا شوید:

  • سینه مرغ سوخاری
  • مرغ لیمویی
  • سینه مرغ شکم پر
  • ته انداز مرغ زعفرانی
  • ته چین مرغ
  • مرغ افشاری
  • رولت مرغ
  • و …

سفارش پک پذیرایی تولد با بهترین هزینه !

آشپزی با ران مرغ

ران مرغ دارای خواص مختلفی بوده و خوردن آن برای انسان ها فواید بسیاری دارد. در ضمن به دلیل نوع بافت این قسمت، ران مرغ دارای طعمی بسیار مطبوع می باشد. از این رو استفاده از ران در آشپزی با مرغ می تواند گزینه های مختلفی را پیش روی شما قرار دهد. از انواع غذا با ران مرغ می توان به موارد زیر اشاره ای داشت:

  • ران مرغ پنیری
  • ران مرغ سوخاری
  • پاچینی مرغ
  • ران مرغ بریان
  • موساخان مرغ
  • غوره مسما شمالی
  • و …
آموزش آشپزی با ران مرغ

غذاهای فست فودی با مرغ

استفاده از مرغ در تهیه انواع فست فودها نیز رونق زیادی دارد. به صورتی که امروزه علاقه مندان به آشپزی با مرغ برای تهیه انواع ساندویچ ها و پیتزاها از گوشت مرغ استفاده کرده و طعمی دلنشین در این غذاها به وجود می آورند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که برای تهیه ناهار و یا شام متفاوت، سراغ فست فودها می روید توصیه می شود با طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ و پیتزا مرغ و قارچ نیز آشنا شوید. تهیه این غذاها به مواد غذایی زیادی نیاز نداشته و به راحتی و در مدت زمان کم می توانید آنها را تهیه کرده و در مهمانی های دوستانه و خانوادگی خود با این غذاهای جدید از مهمانان خود پذیرایی نمایید.

آموزش غذاهای فست فودی با مرغ

آشپزی با مرغ و سیب زمینی

سیب زمینی از جمله موادی است که در اکثر خانه ها پیدا می شود. به همین دلیل نیز در اکثر مواقع خانم های خانه ترجیح می دهند تا به هنگام آشپزی با مرغ از سیب زمینی نیز استفاده کرده و به دنبال مواد غذایی دیگر نباشند. از انواع غذا با مرغ که به همراه سیب زمینی پخته می شود می توان به گراتن مرغ و سیب زمینی و کتلت مرغ اشاره کرد. در ضمن می توان مرغ را پخته و پس از سرخ کردن در کنار سیب زمینی سرخ کرده و دیگر مخلفات سرو کرد.

لیست غذاهای رژیمی با مرغ

آشپزی با مرغ و پخت غذاهایی که به صورت رژیمی هستند در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. کاربرانی که به سلامت رژیم غذایی خود اهمیت داده و در پی پختن غذاهایی با کالری و چربی پایین هستند می توانند با یادگیری طرز تهیه غذای رژیمی با مرغ، هم غذایی رژیمی میل کنند و هم از طعم لذیذ آنها لذت ببرند.

لیست پیش غذا با مرغ

انواع فینگرفودها و پیش غذاها به عنوان بخشی مهم در داخل لیست غذا با مرغ شناخته می شوند. اگر به آشپزی با مرغ تمایل دارید و قصد دارید برای به ذوق آوردن اعضای خانواده و یا پذیرایی مناسب از مهمان های خود، پیش غذاهایی لذیذ با مرغ تهیه کنید توصیه می شود رسپی پاپ کورن چیکن، کوردن بلو مرغ، رولت مرغ و کیک مرغ با نان تست و گردو را تهیه کنید. هر کدام از این پیش غذاها دارای طعمی فوق العاده بوده و با خوردن آنها، تجربه ای جدید از طعم غذا به دست خواهید آورد.

لیست پیش غذا با مرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *